torstai 15. tammikuuta 2015

Arkisia havaintoja, osa 2

Itse asiassa otan melkein joka päivä valokuvia asioista, jotka hämmästyttävät minua. Ajattelen aina jakelevani niitä tässä blogissanikin, mutta aika ja energia eivät oikein riitä. Nyt olen – kirjoitettuani kolme juttua tänään – kai hetkellisesti rentoutunut, ja palaan aikaisempaan. Tänään siis kuulin ensimmäistä kertaa sanan sporttiblenderi. Aiemmin viikolla törmäsin postini vieressä (Tres Bones, Annankatu) toiseen minulle tuntemattomaan ilmaisuun: murskattu peruna. Ja samalla muistin, että vasta maaliskuussa viime vuonna opin tuon alla olevassa kuvassa esiintyvän revityn possun eli nyhtöpossun.


Rakastan kuvien lisäksi sanoja. Molemmat ärsyttävätkin joskus. Aika väkivaltainen ruoka: revitty possu ja murskattu peruna. Jälkiruoaksi voisi olla vaikka silvottuja hedelmiä.
Kai minä rakastan ruokaakin. Olen tottunut murskaamaan perunani haarukalla. Mutta ehkä asiaa pitäisi tutkiskella tarkemmin, googlettelin (1590 hittiä) tässä yhdessä reseptissä mainittu murskattujen perunoiden ohje: 
 Murskattu peruna: 
– 8 keskikokoista perunaa 
– 1 rkl dijon-sinappia 
– 2 rkl voita 
– suolaa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti