keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

Brändi edellä

Kansallismuseo uudistuu. Tiedotustilaisuus on tänään. Olisin mennyt, mutta on muita työkiireitä. Kutsusta luin: "Päivitetyn strategian ja uuden organisoitumisen myötä on aloitettu brändiuudistus, näyttelytoiminnan uudistaminen sekä Kansallismuseon tilojen suunnittelu. Kansallismuseo on asettanut tavoitteekseen olla museoiden ykkösbrändi Suomessa."


Muista tavoitteista ei sitten mainittu sanaakaan. Brändi edellä mennään nykyään julkisissakin museoissa yhä enenevässä määrin. Ykkösasema tuntuu siis ykköstavoitteelta. Minä olisin kyllä keksinyt muitakin. Vaikkapa jotain perustehtäviin ja sisältöihin liittyvää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti