lauantai 2. toukokuuta 2015

Näyttelykuvia 972: Luontoäiti Vantaalla

On ollut pitkään aika matalalentoa, joten en ole ole paljoa ehtinyt päivittää blogia. Nyt on ensimmäinen deadlineton viikoloppu pitkään aikaan, ja koska en jaksa tai osaa oikein muutakaan tehdä, niin kirjoitetaan nyt sitten huvikseen, kun työkseen ei tarvitse. 
Palaan toissa viikkoon, jolloin kävin maanantaina Vantaan taidemuseossa. Olin Helsingin Saskia ry:n Tytti Soikkelin kanssa neuvottelemassa Arvo Summasen (1928–2006) syksyisestä näyttelystä, jota Tytin kanssa kokoan. Projekti sujuu hyvin, joten siitä syksyllä lisää. Museon amanuenssina toimiva, myös mediataiteilijana tunnettu Maria Tjäder-Knight (s. ?) vei meidät katselemaan näyttelytiloja, ja hyvä niin, koska muuten olisi saattanut Kirsi Neuvosen (s. 1960) näyttely Luontoäidin helmassa (27.3.–6.6.) jäädä väiin:


Olen jotenkin lokeroinut Neuvosen ei-niin-minun-makuuni-taiteilijoihin – olen varmaan ajatellut, hän on jotenkin liian "viehättävä" ja liikaa pukutaiteilija ja minä vastaavasti tosi huono pukuihminen. Vaan olipa hieno näyttely. Tosi monipuolinen, ja Neuvosen tapa käyttää aika vähiä peruselementtejä, joista tarinat sitten rönsyävät, on varsin toimiva.


Helsinkiläistoverini: älkää eläkö helsinkiläiskuplassa, Vantaan taidemuseo Myyrmäessä on ihan lyhyen ovelta-ovelle-junamatkan päässä. Junan nimi on M, ja niitä menee usein.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti